User Tools

Site Tools


creatives:html

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
creatives:html [2017/03/28 13:29]
dczipperer
creatives:html [2020/07/14 16:15] (current)
dtakacs [Goa3 események használata]
Line 20: Line 20:
 **Ennek használatát javasoljuk, és az erről szóló dokumentációnk itt érhető el: [[http://​dev.adverticum.com/​creatives:​ehtml]]** **Ennek használatát javasoljuk, és az erről szóló dokumentációnk itt érhető el: [[http://​dev.adverticum.com/​creatives:​ehtml]]**
  
-Új megoldásunk ​célja, hogy megkönnyítsük az egyre terjedő, és a Flash-t leváltó ​HTML alapú kreatívok kezelését a kampánymanagerek és a kreatívosok számára egyaránt. Ezt egy Markup sablon formájában alakítottuk ki, melyet mindneki számára díjmentesen elérhetővé teszünk.+Megoldásunk ​célja, hogy megkönnyítsük az egyre terjedő HTML alapú kreatívok kezelését a kampánymanagerek és a kreatívosok számára egyaránt. Ezt egy Markup sablon formájában alakítottuk ki, melyet mindneki számára díjmentesen elérhetővé teszünk.
  
 A kreatív elkészítése szempontjából sokkal egyszerűbb a folyamat, mert kreatívnak lényegesen kevesebb megkötésnek kell megfelelnie. Címszavakban a következő előnyökkel jár, szemben a HTML banner használatával:​ A kreatív elkészítése szempontjából sokkal egyszerűbb a folyamat, mert kreatívnak lényegesen kevesebb megkötésnek kell megfelelnie. Címszavakban a következő előnyökkel jár, szemben a HTML banner használatával:​
Line 339: Line 339:
 :!: **Figyelem! A HTML bannert az AdServer iframe-ben jeleníti meg, így Markup bannerekre az itt írtak nem alkalmazhatóak. Az itt megadott linkeket egy iframe-ben megjelenítve végezhető el a mérés a Markup bannerek esetén.** :!: **Figyelem! A HTML bannert az AdServer iframe-ben jeleníti meg, így Markup bannerekre az itt írtak nem alkalmazhatóak. Az itt megadott linkeket egy iframe-ben megjelenítve végezhető el a mérés a Markup bannerek esetén.**
   ​   ​
-A HTML bannerekben ​(de a Flash bannerben is) megoldható egyes eseményeknek (például a nem cél oldalra vivő kattintásoknak,​ vagy a tabok használatának) nyomonkövetése is, speciális tracking URL-ek segítségével. A tracking URL-eket és azt az információt,​ hogy melyik tracking URL-nek melyik eseményt kell mérnie, a kampánymenedzsertől kapja a bannerkészítő. (Ezeket a kampánymenedzsernek külön mérőkampányba érdemes felvennie.)+A HTML bannerekben megoldható egyes eseményeknek (például a nem cél oldalra vivő kattintásoknak,​ vagy a tabok használatának) nyomonkövetése is, speciális tracking URL-ek segítségével. A tracking URL-eket és azt az információt,​ hogy melyik tracking URL-nek melyik eseményt kell mérnie, a kampánymenedzsertől kapja a bannerkészítő. (Ezeket a kampánymenedzsernek külön mérőkampányba érdemes felvennie.)
  
 :!: ** Figyelem! Az adminfelületen felvehető és az alábbi módon referálható URL-ek beleszámítanak a banner CT adataiba, így trackingre nem ezeket, hanem a tracking linkek direkt beépítését ajánljuk!** :!: ** Figyelem! Az adminfelületen felvehető és az alábbi módon referálható URL-ek beleszámítanak a banner CT adataiba, így trackingre nem ezeket, hanem a tracking linkek direkt beépítését ajánljuk!**
Line 370: Line 370:
 Az összegyűjtött adatokat a rendszer egy ideig tárolja/​gyűjti,​ majd a ciklikus adatküldő juttatja el szervereink felé. Ez 3 másodpercenként történik, amennyiben van küldendő adat, és a böngészőablak is fókuszban van. Ezzel minimalizálható az adatvesztés,​ de az adatforgalom is jóval csekélyebb,​ mintha minden mérést egyből küldenénk. Az összegyűjtött adatokat a rendszer egy ideig tárolja/​gyűjti,​ majd a ciklikus adatküldő juttatja el szervereink felé. Ez 3 másodpercenként történik, amennyiben van küldendő adat, és a böngészőablak is fókuszban van. Ezzel minimalizálható az adatvesztés,​ de az adatforgalom is jóval csekélyebb,​ mintha minden mérést egyből küldenénk.
  
-A különböző banner típusokban (HTML, ​Flash stb.) különbözőképpen kell meghívni a mérőpontokat. Ezekre mutatunk egy-egy példát lentebb. A bannerhez rendelt mérőpontokat a zónán keresztül lehet elérni, a fentebb bemutatott ''​.getZone()''​ függvény segítségével.+A különböző banner típusokban (HTML,stb.) különbözőképpen kell meghívni a mérőpontokat. Ezekre mutatunk egy-egy példát lentebb. A bannerhez rendelt mérőpontokat a zónán keresztül lehet elérni, a fentebb bemutatott ''​.getZone()''​ függvény segítségével.
  
 Azt, hogy egy mérőpontot hányszor lehet meghívni egy banner letöltésen belül, lehet korlátozni,​ ami azt jelenti, hogy például bannerenként maximum 5 nyitásig számoljon a rendszer egy oldalletöltésen belül, mert a túlzott adatgyűjtés az információmennyiség rovására mehet. Azt, hogy egy mérőpontot hányszor lehet meghívni egy banner letöltésen belül, lehet korlátozni,​ ami azt jelenti, hogy például bannerenként maximum 5 nyitásig számoljon a rendszer egy oldalletöltésen belül, mert a túlzott adatgyűjtés az információmennyiség rovására mehet.
Line 432: Line 432:
 === HTML banner esetén === === HTML banner esetén ===
  
-Példánkban egy banner nyitott állapotban töltött idejét mérjük. Ehhez az 'openTime' mérőt használjuk. ​+Példánkban egy banner nyitott állapotban töltött idejét mérjük. Ehhez az 'Time' mérőt használjuk. ​
  
 Időmérés kezdete: Időmérés kezdete:
Line 438: Line 438:
 // Küldünk egy üzenetet a legfelső, a Goa3-at futattó window-nak, majd jelezzük // Küldünk egy üzenetet a legfelső, a Goa3-at futattó window-nak, majd jelezzük
 // a meghívandó mérőt. // a meghívandó mérőt.
-window.top.postMessage('​[zone].measure.openTime.start',​ '​*'​);​+window.top.postMessage('​[zone].measure.Time.start',​ '​*'​);​
 </​code>​ </​code>​
  
Line 446: Line 446:
 // Küldünk egy üzenetet a legfelső, a Goa3-at futattó window-nak, majd jelezzük // Küldünk egy üzenetet a legfelső, a Goa3-at futattó window-nak, majd jelezzük
 // a meghívandó mérőt. // a meghívandó mérőt.
-window.top.postMessage('​[zone].measure.openTime.stop',​ '​*'​);​+window.top.postMessage('​[zone].measure.Time.stop',​ '​*'​);​
 </​code>​ </​code>​
  
 === Markup banner esetén === === Markup banner esetén ===
  
-A példában szereplő 'openTime' időmérő felépítése,​ a zóna adatainak lekérése után az alábbi formában érhető el.+A példában szereplő 'Time' időmérő felépítése,​ a zóna adatainak lekérése után az alábbi formában érhető el.
  
 <code javascript>​ <code javascript>​
Line 463: Line 463:
    
         measures: {         measures: {
-            ​openTime: {+            ​Time: {
                 start: function () {...},                 start: function () {...},
                 stop: function () {...},                 stop: function () {...},
Line 472: Line 472:
 </​code>​ </​code>​
  
-Példánkban egy banner nyitott állapotban töltött idejét mérjük. Ehhez az 'openTime' mérőt használjuk.+Példánkban egy banner nyitott állapotban töltött idejét mérjük. Ehhez az 'Time' mérőt használjuk.
  
 Időmérés kezdete: Időmérés kezdete:
 <code javascript>​ <code javascript>​
 // Elindítjuk az időmérést. // Elindítjuk az időmérést.
-goAdverticum3.getZone([zone]).measure.openTime.start();+goAdverticum3.getZone([zone]).measure.Time.start();
 </​code>​ </​code>​
  
Line 484: Line 484:
 <code javascript>​ <code javascript>​
 // Leállítjuk az időmérést. // Leállítjuk az időmérést.
-goAdverticum3.getZone([zone]).measure.openTime.stop();+goAdverticum3.getZone([zone]).measure.Time.stop();
 </​code>​ </​code>​
 ==== Mennyiségmérő ==== ==== Mennyiségmérő ====
Line 587: Line 587:
 </​code>​ </​code>​
  
-**2. Alternatíva lehet az egyedi zónára való feliratkozás**,​ ami a kreatív készítőknek jelenthet könnyebbséget. Ezzel kivitelezhető lehet például egy olyan kreatív, mely csak akkor kezdi el az animációját,​ mikor képernyőre kerül. Ez Markup ​vagy Flash bannerek ​esetében működhet.+**2. Alternatíva lehet az egyedi zónára való feliratkozás**,​ ami a kreatív készítőknek jelenthet könnyebbséget. Ezzel kivitelezhető lehet például egy olyan kreatív, mely csak akkor kezdi el az animációját,​ mikor képernyőre kerül. Ez Markup esetében működhet.
  
 <code javascript>​ <code javascript>​
creatives/html.1490700598.txt.gz · Last modified: 2017/03/28 13:29 by dczipperer