====== Gyakrabban előforduló kérdések az easyHTML bannerek esetében ======
Az alábbi oldalon az easyHTML bannerek elkészítése során a gyakrabban előforduló hibajelenségekről, ezek lehetséges okairól és megoldásaikról írunk. Erről a teljesspecifikációnk itt érhető el:
[[http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml|http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml]]
===== A banner képei nem látszanak / A banner nem jelenik meg =====
==== Hiba: Relatív mappák használata ====
Amennyiben feltöltés után a banner képei nem jelennek meg, az leggyakrabban annak köszönhető, hogy az állományokat almappákban keresi a kód, ahogy ez az alábbi példában látható:
==== Megoldás ====
Mivel feltöltés után a banner összes állománya egy mappába kerül, ezért az elérési utat az alábbihoz hasonló módon kell módosítani:
==== AdServer változók használata ====
Előfordul, hogy egy másik dokumentáció alapján készül el a banner, például a korábbi Markup vagy HTML banner leírása alapján. Ilyen esetben a file-ok az alábbi módon kerülnek hivatkozásra:
==== Megoldás ====
Mivel az easyHTML banner kódjában nem képes az AdServer módosítást végrehajtani, így a változók helyett relatív URL-ek használatára van szükség (mappa nélkül!).
===== Kattintásra két oldal nyílik meg =====
==== Hiba: Két nem kompatibilis kód együttes használata ====
Ez a hiba úgy jelentkezik, hogy a banner kattintáskor két lapot nyit meg. Az egyik valószínűleg a megfelelő céloldal lesz, a másik azonban általában egy üres oldal, amelynek az URL-je ''/undefined''-re végződik.
Ennek az az oka, hogy az útmutatónkban hivatkozott kattintást segítő JavaScript (JS) és HTML kódok keverednek.
Például:
KATT
==== Megoldás ====
Mivel a fenti kódban a ''clickTAG'' elem egy ''anchor'' tagként ('''' tag) szerepel, így az eleve kattintható lesz. Ha ehhez a leírás JS kódját használjuk, akkor azt mondjuk, hogy a már eleve kattintható elem kattintásra nyisson meg egy új oldalt, párhuzamosan a landing page-el. Így végül két oldal nyílik meg.
Amennyiben nem ezt a kódot használjuk, hanem az anchor taghoz tartozót illesztjük be helyére, akkor megfelelő működés érhető el:
http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml#html_pelda
===== A banner nem kattintható / Rossz oldalra visz =====
==== Hiba: Nem került bele a goa-helper.js ====
A goa-helper.js végzi el a banner számára azt a feladatot, hogy a kapott URL-eket és egyéb változókat felolvassa az URL-ből, és ezeket egy objektumban adja át. Innen tudja a banner kódja kiolvasni majd a clickTAG URL-t.
==== Megoldás ====
A banner elejére, általában a ''head'' végére érdemes illeszteni a következő linken található sort, mely betölti nekünk a ''goa-helper.js''-t:
http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml#a_goa-helperjs_hozzaadasa
==== Hiba: AdServer változók használata ====
Előfordul, hogy egy másik dokumentáció alapján készül el a banner, például a korábbi Markup vagy HTML banner leírása alapján. Ilyen eset(ek)ben a CT-kezelés a következőképp nézne ki:
KATT
==== Megoldás ====
Mivel az easyHTML banner kódjában nem képes az AdServer módosítást végrehajtani, így a változók helyett az alábbi linken található megoldást kell alkalmazni:
http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml#html_pelda
==== Hiba: A kódok sorrendjének felcserélése ====
Előfordul, hogy a kódok nem a leírás alapján kerülnek be, hanem a ''script'' megelőzi a hivatkozott elemet, tehát a dokumentációhoz képest fordított sorrendbe illesztik a banner kódjába.
Például:
CT
==== Megoldás ====
Mivel a fenti kód hivatkozik a ''clickTAG'' ID-jú elemre, de az csak utána szerepel a kódban, mikor a böngésző futtatja azt hibát fog jelezni, ugyanis az elemet nem fogja megtalálni, mert az egyszerűen még nem jött létre.
A megoldást a kódok megfelelő sorrendjének betartása jelenti, ami az alábbi linken érhető el:
http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml#html_pelda
==== Hiba: A kattintás kezelő tag nem a banner körül van ====
Például:
==== HTML megoldás ====
Az tag azt a felületet teszi kattinthatóvá, mely a nyitó és a záró rész között található. Ha azt szeretnénk, hogy a teljes kreatívunk kattintható legyen, a nyitó () taget a kreatívot tartalmazó wrapper elején, a záró taget () pedig a végén kell meghívnunk.
Például:
==== CSS megoldás ====
Ha az anchor () taget egy sorba írjuk valahol a kódban, de azt szeretnénk, hogy a teljes kreatívunk kattintható legyen, lehetőségünk van a tag tulajdonságait CSS-ben beállítani. Nem kell mást tennünk, mint a kreatív szélességét (width) és magasságát(height) átadni az tagnek, valamint, hogy őt kattintsuk és ne a banner egyes részeit, emellett egy magas z-index-et is adnunk kell neki.
Például (tegyük fel, hogy a kreatívunk 300X300-as méretű):
==== Hiba: Gemius specifikáció használata ====
Találkozhatunk olyan esettel, amikor egy bannert a Gemius specifikációja alapján készítenek el, majd végül nekünk adják le AdServerben történő futtatásra. Ilyenkor az alábbi kód fog szerepelni:
var parsed =
(document.location.href.split('#')[1]||'').split('&');
var params = parsed.reduce(function (params, param) {
var param = param.split('=');
params[param[0]] =
decodeURIComponent(param.slice(1).join('='));
return params;
}, {});
// change link href
document.getElementById('clickTAG').href = params.clickTag;
==== Megoldás ====
Mivel a fenti kód hasonlóan működik a ''goa-helper.js''-hez, így csak csekély módosításra van szükség a banner kattinthatóvá tételéhez. A kód második sorában a '' '#' '' jelet '' '?' ''-re kell cserélnünk, mert az easyHTML banner query paraméterekben adja át a clickTAG-et és egyébb változókat.
var parsed =
(document.location.href.split('?')[1]||'').split('&');
var params = parsed.reduce(function (params, param) {
var param = param.split('=');
params[param[0]] =
decodeURIComponent(param.slice(1).join('='));
return params;
}, {});
// change link href
document.getElementById('clickTAG').href = params.clickTag;