====== Bevezető ====== :!: **Figyelem!** **Az útmutatók ezen dokumentáció publikálásával egy időben aktuális programverziókhoz készültek. Mivel ezek az eszközök is fejlődnek, egy új verzió megjelenésével az útmutatók elavulhatnak. Amennyiben a leírtak nem hoznák a várt eredményt, kérjük ezt jelezze a emailben kollégáinknak a** [[support@adverticum.com]]** címen.** Jelen útmutató az easyHTML Banner sablon követelményeinek való megfelelésben nyújt segítséget. Ezeket teljes terjedelmükben itt lelhetőek fel: [[http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml]] Alább a gyakrabban használt szerkesztő és konvertáló eszközök által előállított bannerek kódjainak átalakításában kívánunk segítséget nyújtani, software specifikus lépéseken keresztül. ===== Adobe Animate CC-vel készült bannerek átalakítása és felvétele ===== === 1.) Nyissuk meg a .html file-t egy szövegszerkesztőben (pl.: Notepad++) === === 2.) A goa-helper.js hozzáadása === A goa-helper.js beüzemeléséhez csak illesszük az alábbi sort a banner tagjába. Minden funkció, mely ezekre a funkciókra és változókra hivatkozik ez után kell, hogy kerüljön. === 3.) Kattintások kezelésének kialakítása === Kattintások kezeléséhez a goa.clickTAG változót kell kiolvasnunk, és az alábbi módon felhasználnunk. Az tag azt a felületet teszi kattinthatóvá, mely a nyitó és a záró része között található. Ha azt szeretnénk, hogy a teljes kreatívunk kattintható legyen, a nyitó () taget a kreatívot tartalmazó wrapper elején, a záró taget () pedig a végén kell meghívnunk. Például:
===== A banner felvétele az AdServerbe ===== Az így konvertált bannerek futtatásához kövessük az általános easyHTML felvételi lépéseket: [[http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml#banner_felvetele]] ---- ====== Adobe Edge kódok átalakítása és felvétele ====== Az Adobe Edge a Flash helyettesítésére szánt HTML5 képes szerkesztő szoftver, bővebb információ az alábbi linken érhető el: [[https://creative.adobe.com/products/animate]] A kódon kell kisebb változtatásokat eszközölni, hogy minden referencia és a kattintás is megfelelő legyen az easyHTML Bannerként való futtatáshoz. Ennek menetéről és az átalakított kód felvételéről alább. Az easyHTML bannerek megkötéseiről általánosságban az alábbi linken írunk: [[http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml]] ===== A banner átalakítása ===== **1.** Az Edge-el előállított kreatív mappákba rendezi a hivatkozott állományokat. Első lépésként mozgassunk ki minden ilyen állományt, hogy a ''.html'' file-al egy mappában legyenek közvetlenül. **2.** Nyissuk meg a ''.html'' file-t, egy szövegszerkesztőben (pl.: Nodepad++). **3.** Keressük meg az '''' kifejezést a banner '''' tag elején, és illesszük be az alábbi sort ez elé: Ez után valahogy így kell kinéznie az idevágó résznek: Untitled **4.** Nyissuk meg a bannerhez tartozó ''.js'' állományt egy szövegszerkesztőben (pl.: Nodepad++). :!: **Figyelem!** * A különböző verziójú Edge-el készült bannerek esetén eléképzelhető,hogy több .js állomány is érkezik a bannerhez. * 5.x.x esetén például a **3.** lépést az bannerNeve_edge.js-ben kell elvégezni, még a **4.**-et a bannerNeve_edgeActions.js-ben. * Ezzel szemben 6.x.x esetén minden módosítást a bannerNeve_edge.js-ben kell kivitelezni. **5.** Keressünk rá az alábbi kifejezésre: ''images/'' Itt egymás után találjuk a következő mappa hivatkozásokat (a kódból csak a fontos részt emeltük ki): /*...*/ ;var im='images/',aud='media/',vid='media/',js='js/',fonts= /*...*/ Ezeket üres ''string''-re kell cserélnünk, hogy a kód ezután így nézzen ki, ezzel elérve, hogy a banner maga mellett keresse a képeket, és ne a mappákban, ahol korábban: /*...*/ ;var im='',aud='',vid='',js='',fonts= /*...*/ **6.** A kattintások kezeléséhez, az alábbi kifejezésre keressünk: ''window.open'' Ekkor a következő kódrészlethez hasonló kódot kell keresnünk (ismét, csak a lényeges részt emeltük ki): /*...*/ "click",function(sym,e){ window.open("http://adverticum.com","_blank"); }); Ahhoz, hogy ne kelljen beégetni a cél URL-t a kódba, az alábbi kódsort illesszük a meglévő link helyére: goa.clickTAG Az átalakítás után, pedig így kell kinéznie a kódnak: /*...*/ "click",function(sym,e){ window.open(goa.clickTAG,"_blank"); }); :!: Itt fontos odafigyelni, hogy az URL mögött ''"_blank"'' szerepeljen, mert különben nem új ablakban nyílik majd meg a cél URL. **7.** Ha a banner záró és/vagy nyitó függvényeket alkalmaz, akkor az alábbi leírásban foglalt példakódokat alkalmazzuk a nyitó/záró/eltűntető gombokon: [[http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml#funkciok_hasznalata]] ===== A banner felvétele az AdServerbe ===== Az így konvertált bannerek futtatásához kövessük az általános easyHTML felvételi lépéseket: [[http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml#banner_felvetele]] ---- ====== Google Web Designerrel készült bannerek átalakítása és felvétele ====== A Google Web Designer [röviden: GWD] egy HTML szerkesztő program, mely ingyenesen elérhető az alábbi linken: [[https://www.google.com/webdesigner/]] A GWD-vel készült bannerek könnyen átalakíthatóak Adverticum kompatibilis easyHTML Bannerré. Ennek menetéről és az átalakított kód felvételéről alább. Az easyHTML bannerek megkötéseiről általánosságban az alábbi linken írunk: [[http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml]] ===== A banner átalakítása ===== **1.** Navigáljunk a publikált banner mappájába. **2.** Nyissuk meg az említett ''.html'' file-t egy szövegszerkesztő programmal (pl.: Nodepad++). **3.** Keressük meg a '''' lezáró elemet, és ez elé illesszük be az alábbi sort: Ez után valahogy így fest majd kódunk: **4.** Javítsuk a file-ok elérési útját ahol kell, amennyiben a banner alkalmaz mapparendszert. Mivel a banner relatív URL-eket használ a kódban. Ilyenek általában a kép, CSS és külső javascript hivatkozások, ezeket a ''.html'' állománnyal egy mappában kell keresnie. Amennyiben a kép URL-jét szeretnénk módosítani pl.: Ezt módosítanunk kell, hogy ne almappában keresse a file-okat: **5.** Kattintások kezeléséhez, több megoldás is rendelkezésünkre áll. Ha például '''' tagot használunk, akkor annak értékét a ''goa'' objektumból kell kiolvasnunk a ''goa-clickTAG'' változóból. Katt... Ha kódunk mondjuk javascript segítségével intézi a kattintás kezelését: window.open(goa.clickTAG, '_blank'); **5.** Ha a banner záró és/vagy nyitó függvényeket alkalmaz, akkor az alábbi leírásban foglalt példakódokat alkalmazzuk a nyitó/záró/eltűntető gombokon: [[http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml#funkciok_hasznalata]] ===== A banner felvétele az AdServerbe ===== Az így konvertált bannerek futtatásához kövessük az általános easyHTML felvételi lépéseket: [[http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml#banner_felvetele]] ----